Začátkem roku 2024 začne modernizace smíchovského nádraží v Praze za 4,14 miliardy bez DPH. Správa železnic opraví staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště budou s novými výtahy bezbariérová.
Práce provede vítězné konsorcium firem z výběrového řízení, tedy Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha. Magistrát na Smíchově do konce roku 2030 vybuduje i dopravní terminál propojující všechny druhy MHD a záchytné parkoviště P+R. Terminál nahradí autobusové nádraží Na Knížecí. Na stavbu je schválen tendr za 8 miliard.
Mluvčí SŽ Dušan Gavenda sdělil: „Zahájení hlavní fáze rekonstrukce předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.“
Podchody se prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Bezbariérový přístup na nástupiště zajistí nové výtahy. Nová lávka směrem k Radlické ulici propojí stanici s novou čtvrtí na Smíchově.
Most přes Nádražní ulici bude po rekonstrukci tříkolejný. Na něj naváže nový tříkolejný most mezi Smíchovem a Podskalím, který nahradí současný železniční most přes Vltavu.
Součástí nového terminálu budou kromě stanice příměstské i dálkové železniční dopravy i zastávky metra či tramvaje, stanice městských a příměstských autobusových, trolejbusových i elektrobusových linek. Záchytné parkoviště vznikne západně od železniční stanice.
Smíchovské nádraží patří od roku 1862 k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze a budova je z 50. let minulého století. Původní budovy se díky poškození v 2. světové válce nedochovaly.
zdroj: tisková zpráva