Skupina České dráhy vykázala podle IFRS za leden až červen 2025 zisk před zdaněním 444 milionů Kč. Tahounem je osobní doprava, která přepravila 80,1 milionu cestujících a zaznamenala růst tržeb v mezinárodní dopravě. Finanční stabilitu potvrzuje rating Moody’s na úrovni Baa2 s pozitivním výhledem, což podporuje investice do nových vlaků, do modernizace údržbového zázemí a do udržitelných energetických projektů včetně přípravy fotovoltaických elektráren.
V prvním pololetí Skupina České dráhy potvrdila ziskové hospodaření a podle IFRS dosáhla zisku před zdaněním 444 milionů Kč. V mezinárodní osobní dopravě se projevil zájem o novou linku k Baltskému moři i nasazení moderních souprav ComfortJet na vlacích Berliner. Výsledkem byl meziroční růst tržeb o 16 milionů Kč a posílení výkonů na klíčových trasách. Celkem České dráhy přepravily 80,1 milionu cestujících. Tyto výsledky podporují další investice do vozového parku i modernizace údržbového zázemí.
Ratingová agentura Moody’s potvrdila investiční hodnocení Baa2 a zlepšila výhled na pozitivní. Finanční stabilita umožňuje pokračovat v investicích do nových vlaků, do modernizace údržbových kapacit a do udržitelných zdrojů energie, včetně přípravy fotovoltaických elektráren. Současně se rozvíjí servisní infrastruktura v Chebu, Havlíčkově Brodě, Hradci Králové, Olomouci a České Třebové.

Segment osobní dopravy meziročně zvýšil výnosy o 1,7 miliardy Kč a dosáhl zisku před zdaněním 1,1 miliardy Kč, což je nárůst o téměř 800 milionů Kč. Do provozu zamířily další soupravy ComfortJet a jednotky RegioFox. Ve druhé polovině roku je doplní jednotky RegioFox, lokomotivy Vectron (až 230 km/h) a další ComfortJet pro linky do Německa. Následovat má Rakousko, Maďarsko a příští rok také Dánsko. Pokračuje také zkušební provoz čtyř bateriových vlaků RegioPanter v Moravskoslezském kraji, kde nasazení nových vozidel zvyšuje poptávku i tržby.
ČD Cargo stále ve finanční ztrátě
Naproti tomu ČD Cargo vykázalo za 1. pololetí 2025 ztrátu před zdaněním 931 milionů Kč. Vlaky ČD Cargo přepravily 26,4 milionu tun zboží (Skupina ČD Cargo celkem 29,9 milionu tun), což znamená meziroční nárůst v absolutním objemu, avšak pokles přepravních výkonů. Dařilo se segmentům kombinované dopravy, přeprav pro automobilový průmysl a pohonných hmot. Výrazně vzrostly kontejnerové přepravy v Německu, a proto rozvoj mezinárodních přeprav zůstává pilířem strategie.
V rámci transformace společnost ČD Cargo snižuje počty zaměstnanců a nadbytečné kapacity vozů i lokomotiv. Kroky se promítají do rezerv, opravných položek a snížení hodnoty majetku, který už nepřináší odpovídající výnosy. Cílem je dlouhodobá stabilizace a udržitelné fungování v prostředí klesajícího evropského trhu nákladní železniční dopravy. Přijatá opatření mají zvýšit odolnost skupiny do budoucna. Pololetní zpráva Skupiny České dráhy 2025 je dostupná na oficiálních stránkách.
Zdroj: tisková zpráva