Pendolina zůstanou na trati Praha – Ostrava, potvrdil ředitel Českých drah

ZO OSŽ DKV Praha
ZO OSŽ DKV Praha
foto: www.endlessworks.cz

České dráhy slaví výročí 20 let od příjezdu první jednotky Pendolino ze sedmi objednaných. Navzdory počátečním problémům se Pendolina vyvinula v „nejspolehlivější vlaky s vysokou dostupností“, jak uvádí ČD. Pendolina v provozu Českých drah ujela celkem už 39 milionů kilometrů.

V prosinci 2004 se na trati Praha-Děčín poprvé objevilo Pendolino převážející cestující. O rok později začalo jezdit jako SuperCity Pendolino na trati Praha-Ostrava. V dalších letech jezdilo z Prahy také do Františkových Lázní, Vídně, Vídeňského Nového Města, Bratislavy nebo Žiliny.

V současné době obsluhují tratě Bohumín/Ostrava – Praha – Františkovy Lázně/Karlovy Vary a Praha – Ostrava – Košice, kromě toho jezdí převážně mezi Prahou a Ostravou. Na tom se navíc podle ředitele společnosti ČD Michala Krapince v dohledné době nic nezmění.

Soupravy s protáhlým čelem, vysokou rychlostí a novými službami ukázaly Čechům budoucnost železnice a naučily je znovu cestovat vlakem na větší vzdálenosti. Pendolina se lišila od všech dosavadních vlaků v Česku. Byly to první skutečné rychlovlaky na naší železnici s protáhlým aerodynamickým čumákem a nízkými vozy s úzkými okny.

České dráhy

„Pendolina čeká – doufám bezpečný – osud na relaci, kde dnes jsou, tedy na relaci Praha – Ostrava. S těmi vozidly nemáme jinou ambici, než je provozovat na relaci Praha – Ostrava,“ uvedl generální ředitel ČD Michal Krapinec v diskusi Trendy Zdopravy.cz.

Železniční rekord v České republice drží právě Pendolino. Při testech provedených v roce 2004 na trase mezi Vranovicemi a Podivínem u Břeclavi dosáhla jednotka maximální rychlosti 237 km/h. Pendolino od Českých drah se objevilo i v bondovce Casino Royale.

V provozu Českých drah zůstává šest Pendolin, sedmé se po loňské nehodě rozhodly neopravovat. Nejprve zadaly skupině podniků vedené ČKD objednávku na nákup celkem 10 jednotek. Alstom se nakonec zakázky ujal poté, co ČKD vyhlásily krach. O několik let později dodal francouzský Alstom sedm jednotek.

zdroj: www.zdopravy.cz

Mohlo by vás zajímat