Nové depo v Chotěbuzi zaměstná 1 200 pracovníků

Avatar photo
ZO OSŽ DKV Praha
foto: www.deutschebahn.com

Do nového servisního centra na údržbu a opravy vysokorychlostních jednotek, zejména ICE 4, míří hlavně rekvalifikovaní pracovníci z končících uhelných elektráren. V lužickém městě Cottbus (Chotěbuz) tak znovu najde práci až 1 200 lidí. 

Nové depo slavnostně otevřel dopravce Deutsche Bahn za účasti německého kancléře Olafa Scholze. Výstavba 450 metrů dlouhé haly zabrala jen 20 měsíců. Depo vzniklo ve městě, kam dosud jednotky ICE nezajíždějí. V novém zázemí se budou provádět opravy nejvyšších stupňů, tedy těžká údržba. 

V první fázi zde vzniklo 450 nových pracovních míst, postupně zde díky dalšímu rozšiřování společnost Deutsche Bahn zaměstná až 1 200 lidí. Část nových zaměstnanců depa tvoří hlavně pracovníci z energetické společnosti LEAG, která řídí v regionu dosluhující uhelné elektrárny. 

Jednotky ICE 4 budou postupně tvořit základ flotily vysokorychlostních vlaků DB. Celkem je jich objednáno 137 kusů. Během dvou týdnů by mělo díky novým technologiím dojít v lužickém závodě v Cottbusu ke kompletní údržbě jednotky a vyvazovací opravě. Vlaky se tak rychle vrátí na trať.

Hala je dostatečně dlouhá, proto nebude nutné jednotky rozpojovat jako v jiných servisních centrech. Při těžké údržbě jsou totiž jinde vlaky částečně demontovány a těžké komponenty jako jsou trakční motory nebo podvozky vyměněny. V novém závodě, který je speciálně přizpůsoben pro ICE 4, to lze provést za pouhé 2 týdny, tedy podstatně rychleji než v kterémkoli jiném závodě DB. 

V současné době v areálu továrny navíc vzniká další hala s celkem čtyřmi kolejemi. Její uvedení do provozu je plánováno na rok 2026. Pro spoustu zaměstnanců zde do budoucna vzniknou další místa.

zdroj: tisková zpráva

Mohlo by vás zajímat