Čínské projekty a stavby vznikají závratnou rychlostí. Neuvěřitelných 300 km rychlodráhy s rychlostí 350 km/h bylo vystavěno za pouhých 5 let. Další vysokorychlostní trať propojí vnitrozemí s přístavy a letovisky na jihovýchodním pobřeží této fascinující země.
Čína spustila dne 31. srpna 2023 provoz na nové 307 km dlouhé vysokorychlostní trati vedené mezi městy Nan-ning (Nanning) a Li-po (Libo). Trať vznikla za pouhých 5 let a je poslední součástí 482 km dlouhého spojení jihočínského Nan-ningu s Kuej-jangem (Guiyang) v jihozápadní části této země.
S celou stavbou se začalo v prosinci 2017 a předešlá část celého úseku byla otevřena již 8. srpna 2023. Trať zahrnuje 13 stanic a na trati bude denně jezdit 56 vlaků. Inaugurační jízda proběhla se soupravou CR300 AF EMU, která patří do řady čínských rychlovlaků značky Fuxing.
Ambiciózní vysokorychlostní čínská železnice Nan-ning s Kuej-jang je hlavní součástí velkolepého čínského systému VRT tratí, který bude tvořit 8 vertikálních a 8 horizontálních spojení. Zmíněná trať je začleněna do severojižního koridoru z Pao-tchou (Baotou) ležícího u hranic Mongolska přes Jin-čchuan až do Chaj-kchou (Haikou) na jižním ostrově Hainan. Nan-ning získá přímé rychlé spojení i s Čcheng-tu (Chengdu), které má 20 milionů obyvatel a s Čchung-čching (Chongqing) ve střední Číně.
Vysokorychlostní linka efektivně propojí vnitrozemí s přístavy a letovisky na jihovýchodním pobřeží, spojí území, kde žije více než 30 etnických skupin a pomůže rozvoji průmyslu i cestovního ruchu.
Nová čínská železnice s maximální rychlostí 350 km/h zrychlí jízdu mezi Nan-ningem a Kuej-jangem z 5 hodin na 2 hodiny a 53 minut. Cesta bude kratší o více než 2 hodiny. Čína v roce 2019 otevřela za pouhý měsíc 1 000 km trati, překonala délku 35 000 km tratí a má nejdelší síť rychlotratí na světě.
zdroj: www.zdopravy.cz