Správa železnic se příští rok chystá investovat rekordní částku do modernizace železnice. Celkem má k dispozici 48,5 miliardy korun, přičemž pro letošek to bylo 40,5 miliardy.
Ministr dopravy Martin Kupka a generální ředitel Správy železnic minulý týden v úterý na tiskové konferenci představili, do čeho se chystají zainvestovat. „Leží před námi velký úkol v podobě vysokorychlostních tratí, napojení Letiště Václava Havla na železnici nebo implementace systému ETCS. To vše je díky současnému finančnímu rámci možné,“ uvedl Kupka. Primárně se bude příští rok investovat v Praze, hlavně na trati na letiště a do Kladna.
Mimo jiné má příští rok začít přestavba úseku Bubny – Výstaviště, kde dojde k zdvoukolejnění a elektrizaci. Zmizí úrovňový přejezd v Bubenské ulici a nahradí ho mostní estakáda. Rozjedou si práce i na úseku Kladno – Kladno-Ostrovec, kde se kvůli přeložce parovodu musí počkat na konec topné sezóny. Odstartovat by měla i velká modernizace Masarykova nádraží.
“Příští rok chceme také zaměřit maximální možnou pozornost na spolehlivost železniční dopravy. Každý měsíc budeme zveřejňovat report, jak se meziročně zlepšila.“
Martin Kupka – ministr dopravy
Modernizace se dočká i stanice Praha-Smíchov a dvou kolejí by se měl dočkat Branický most. Práce začne i na vylepšení úseku III. koridoru Karlštejn – Beroun. Velká rekonstrukce čeká i Brno, nicméně ta začne nejspíše až v roce 2024. Na stanici Brno-Královo Pole by měla vyrůst nová nádražní budova.
Hned na začátku tiskové konference uvedl, že takhle vysoký rozpočet neočekával. „Všichni víme, v jaké žijeme době,“ řekl Kupka. Většina rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bude pokryta dluhy, především půjčkou od Evropské investiční banky a dluhopisy SFDI.
zdroj: tisková zpráva