Od 10. prosince se změnily jízdní řády a v 7 a 9 hodin ráno místo soupravy Pendolino jezdí na trase Ostrava – Praha InterCity Ostravan. České dráhy vlaky vyměnily i kvůli poškození soupravy při loňské havárii v Bohumíně. Část pasažérů je ze starších vagonů zklamána.
Čas ani nástupiště se na nádraží ve Svinově nemění. Někteří cestující vnímají levnější cestování starším vlakem jako výhodu. Jiní jsou ale zklamáni. Kvalita vozu a pohodlí sedadel je nesrovnatelná, chybí jim bistro, servis i stabilní připojení, kvůli kterému nemohou během cesty pracovat.
Pendolina se na ranní spoje vrátí nejdříve v roce 2025. O jedno přišly České dráhy po loňské nehodě v Bohumíně, další vlak je v dílně kvůli instalaci nového zabezpečovacího systému. V létě nasadí národní dopravce na linku nové soupravy ComfortJet.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský upozorňuje: „Denně tak plánujeme provoz maximálně pro čtyři jednotky Pendolino, které jsou k dispozici, a tomu odpovídá úprava rozsahu provozu. Nadále platí standardní přepravní podmínky pro odškodnění cestujících, pokud nejsou k dispozici příslušné služby nebo není zařazen příslušný vůz.“
Spoje mezi Ostravou a Prahou dlouhodobě patří mezi nejvytíženější. Společnost RegioJet má letos obsazenost svých vlaků na trase kolem 90 %. Zájem o jízdenky dlouhodobě stoupá i u firmy Leo Express. Oba dopravci ve složení souprav neplánují žádné změny.
Mluvčí firmy Leo Express Emil Sedlařík dodává: „Vytíženost spojů se odvíjí od času a dne odjezdu. Tradičně nejvyšší zájem zaznamenáváme před víkendem, proto cestujícím doporučujeme včasný nákup.“ Nejvyšší zájem je před Vánoci, Velikonoci a dalšími státními svátky, které prodlouží víkendy.
zdroj: www.zdopravy.cz