České dráhy prodloužily nájemní smlouvu v budově ministerstva dopravy

ZO OSŽ DKV Praha
ZO OSŽ DKV Praha
foto: www.wikimedia.org

Zaměstnanci v centrále Českých drah budou minimálně dalších pět let dojíždět do kanceláří ministerstva dopravy na nábřeží Ludvíka Svobody. Nová nájemní smlouva mezi ministerstvem a Českými drahami platí do 30. června 2028 s možností prodloužení o tři roky.

České dráhy si pronajímají přibližně třetinu objektu. Nájemné bude v nadcházejícím období činit více než 30 milionů korun ročně a bude se zvedat o inflaci. Kromě 5 900 metrů čtverečních kanceláří si dráhy pronajaly dalších 1 900 metrů čtverečních.

O přemístění společnosti ČD do nového sídla se diskutuje již dlouho. Výběrové řízení na pronájem nových prostor musela společnost ČD naposledy zrušit v roce 2019, protože se do něj nikdo nepřihlásil. Následně byla s ministerstvem uzavřena nová smlouva na dobu tří let (do června letošního roku) s podmínkou, že dráhy budou mít během této doby dostatek času na nalezení nového sídla. K tomu však nedošlo.

Vedení společnosti ČD aktuálně mluví o výstavbě vlastní budovy se soukromým partnerem. K tomu by vedlo výběrové řízení. České dráhy by se staly partnerem developera, který by znovu využil brownfieldy na Florenci nebo v Holešovicích, přičemž by za nové sídlo nejlépe nic neplatila.

„Chceme-li změnit kulturu a myšlení Českých drah i zaměstnanců, považuji za nezbytné, abychom se přestěhovali do prostor poplatných dnešní době. Ve stávající budově má pomalu každý garsonku, kterou když zavře, je v anonymním prostoru. Není to reprezentativní prostor. Budova je tmavá, nešetrná, nebudí mozek k nejlepšímu výkonu,“ řekl v únoru deníku E15 generální ředitel ČD Michal Krapinec. Tento projekt má aktuálně nejvyšší prioritu.

Ne všichni zaměstnanci ČD však byli s plány na přemístění nadšeni. Budova na náspu je historicky považována za budovu patřící zaměstnancům železnice. Řadoví železničáři se za první republiky významně podíleli na stále nákladné výstavbě tehdejšího ministerstva železnic. Za socialismu objekt využívala KSČ jako kancelář ústředního výboru. Po sametové revoluci budovu vlastnily dráhy, ale po jejich transformaci přešlo vlastnictví zákonem na ministerstvo dopravy. Obě strany ji však měly využívat.

zdroj: www.zdopravy.cz

Mohlo by vás zajímat