České dráhy plánují nasadit nové regionální vlaky do roku 2026

ZO OSŽ DKV Praha
ZO OSŽ DKV Praha
foto: www.ceskedrahy.cz

Do roku 2026 plánuje společnost České dráhy provozovat 159 nových regionálních vlaků. Jedná se o závazné zakázky, které dopravce zadal výrobcům Škoda (pro elektrické jednotky) a Pesa (pro motorové jednotky). Nové vlaky budou mít celkovou kapacitu 26 000 míst k sezení a investice se podle ČD bude pohybovat kolem 20 miliard Kč.

Všechny vozidla budou vybaveny Wi-Fi, elektrickými zásuvkami, klimatizací a bezbariérovým přístupem. V letech 2024 až 2025 bude obnovován vozový park elektrických vlaků v oblastech Jihočeského, Středočeského, Královéhradeckého, Moravskoslezského a Zlínského kraje.

Od letošního roku do roku 2026 budou železnice postupně nasazovat motorové jednotky RegioFox na tratích v Jihočeském, Plzeňském, Středočeském, Pardubickém, Královéhradeckém kraji a na Vysočině.

Pět nových dvouvozových RegioPanterů pro Jihočeský kraj bude nasazeno převážně na tratích z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a do Lipna nad Vltavou. Závazek Zlínského kraje počítá se stejným počtem třívozových RegioPanterů pro provoz na hlavní trati z Přerova přes Otrokovice do Hodonína a Břeclavi.

„Letos nabírá obnova našeho vozidlového parku na intenzitě. Nové dvou a třívozové elektrické jednotky RegioPanter míří na Vysočinu, do Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Začnou i dodávky motorových jednotek RegioFox.

Michal Krapinec – předseda představenstva a generální ředitel Českých drah

Nové třívozové jednotky bude ČD nasazovat také na regionální vlaky jedoucí z Prahy do Ústí nad Labem a do Čáslavi. Flotila regionálních vlaků na tratích v Moravskoslezském kraji bude posílena o RegioPantery. Kromě toho tam pojedou první čtyři elektrické jednotky s trakčními bateriemi. I když je trať z větší části neelektrifikovaná, umožní to zavedení přímých vlaků mezi Věřovicemi a Ostravou. Další RegioPantery budou jezdit také na tratích z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí a Chocně.

Na tratích z Berouna do Rakovníka a Prahy, na Písecku, z Havlíčkova Brodu do Jihlavy, Telče, Slavonic nebo na sever do Chrudimi a Pardubic a na neelektrifikovaných tratích v Královéhradeckém a Plzeňském kraji postupně převezmou provoz osobních a spěšných vlaků motorové jednotky RegioFox.

zdroj: tisková zpráva

Mohlo by vás zajímat