České dráhy nasadily ve Středních Čechách již 10 jednotek RegioFox

ZO OSŽ DKV Praha
ZO OSŽ DKV Praha
foto: www.ceskedrahy.cz

České dráhy pokračují v modernizaci železniční dopravy ve Středočeském kraji a Praze. Deset nových motorových jednotek RegioFox v barvách Pražské integrované dopravy již obsluhuje tratě v západní části regionu a další soupravy budou nasazeny do konce roku 2026. Cestujícím poskytují komfortní a moderní vybavení, které odpovídá nejnovějším standardům veřejné dopravy.

České dráhy nasadily deset jednotek RegioFox na tratě mezi Rakovníkem, Berounem a Prahou a plánují do konce roku 2026 zvýšit počet těchto moderních vlaků na 38. Generální ředitel Českých drah, Michal Krapinec, zdůrazňuje, že tyto vlaky přinesou cestujícím vyšší úroveň pohodlí, bezpečí a nové služby. Kapacita deseti dvouvozových jednotek RegioFox činí celkem 1 150 míst k sezení.

Podle Petra Boreckého, radního Středočeského kraje pro veřejnou dopravu, se investice do obnovy vozového parku zaměřují na zavedení moderní, bezbariérové dopravy, která je přizpůsobena neelektrifikovaným tratím. Kromě nasazení RegioFoxů plánuje kraj do dalších dvou let postupně nahrazovat starší motorové vozy novými jednotkami Stadler RS1, známými pod označením RegioSpider, čímž pokračuje v eliminaci zastaralých vlaků řady 810.

Zdeněk Hřib, náměstek pražského primátora pro dopravu, považuje za klíčové, aby vlaková doprava pro každodenní dojíždění nabídla dostatečnou kapacitu, pohodlí a moderní vybavení. Nové RegioFoxy jsou proto vybaveny klimatizací, prostory pro kočárky a kola, bezbariérovým přístupem, Wi-Fi a možností nabíjení elektroniky, což naplňuje potřeby moderních cestujících.

České dráhy objednaly u společnosti PESA Bydgoszcz celkem 106 jednotek RegioFox, přičemž v České republice už jezdí 49 těchto souprav v šesti krajích. Polský výrobce plánuje do konce roku dodat 59 dalších vlaků řady 847.

Ve Středočeském kraji jsou kromě motorových jednotek RegioFox nasazeny také nové elektrické jednotky RegioPanter řady 640.2 od společnosti Škoda Group. Tyto vlaky již zajišťují provoz na lince S4/U4 z Prahy do Ústí nad Labem a od listopadu se začnou objevovat i na spěšných vlacích linky R41 mezi Prahou a Kutnou Horou.

Technické údaje jednotky řady 847 RegioFox:

Přenos výkonu: hydrodynamický; tři podvozky; čtyři dveře

Kapacita: 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček)

Prostor pro 8 jízdních kol, 3 kočárky a 2 invalidní vozíky

Bezbariérová toaleta, klimatizace, Wi-Fi, zásuvky 230V+USB

Audiovizuální informační systém, bezpečnostní kamery

Délka: 44,4 m; hmotnost: 83 tun; max. rychlost: 120 km/h

Výkon: 750 kW; dva motory; čtyři hnané nápravy

zdroj: tisková zpráva

Mohlo by vás zajímat