České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na nákup moderních elektrických jednotek EMU 400, které mají zajistit komfortní dopravu v rámci systému Pražské integrované dopravy. Hodnota tendru bez DPH může dosáhnout až 84,5 miliardy korun a počítá s nasazením nových vlaků od prosince 2029.
České dráhy spustily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí plánované nabídky dopravce na zajištění dopravní obslužnosti hlavního města Prahy a Středočeského kraje. Zakázka počítá s uzavřením rámcové dohody až na 133 souprav, přičemž minimálně 66 jednotek je garantováno k odběru.
Celková předpokládaná hodnota zakázky činí 84,54 miliardy korun bez DPH a zahrnuje nejen samotné jednotky, ale i možnost sjednání plné servisní údržby až na 30 let včetně systému výměnných náhradních dílů. Konečný rozsah zakázky a počet dodaných vlaků bude záviset na objemu objednané dopravy, výsledcích výběrových řízení a rozhodnutí objednavatelů.
Jednotky EMU 400 budou dvousystémové (3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC) s maximální provozní rychlostí 160 km/h a kapacitou nejméně 380 míst k sezení. Půjde o nízkopodlažní jednotky s komfortním klimatizovaným interiérem 1. a 2. třídy, Wi-Fi připojením, zásuvkami pro dobíjení elektroniky, prostorem pro kočárky i jízdní kola a také moderním audiovizuálním informačním systémem.
Důraz bude kladen také na variabilitu vnitřního uspořádání, které umožní například zvětšení prostoru pro zavazadla nebo kola. Tato flexibilita bude přínosná zejména na specifických linkách, jako je plánované spojení na Letiště Václava Havla nebo další nově připravované trasy v rámci systému PID.
Pokud České dráhy ve výběrovém řízení uspějí, nové vlaky začnou být nasazovány do provozu postupně od jízdního řádu 2029/2030. Tento ambiciózní projekt představuje jednu z největších investic do modernizace příměstské železniční dopravy v historii České republiky a může významně přispět ke zvýšení kvality cestování.
Zdroj: tisková zpráva