České dráhy chtějí nalákat klienty k odbavení online automatickým vracením peněz za zpoždění vlaků. Při nákupu jízdenek v aplikaci Můj vlak není třeba při zpoždění vlaku delším než hodinu žádat o kompenzaci za pozdní příjezd do své destinace.
Automatické vracení části jízdného již běží ve zkušebním provozu a platí pro přímou cestu bez přestupu. Jakmile systém zaznamená u vlaku v cílové stanici zpoždění vyšší než 60 minut a jízdenka byla ve vlaku průvodčím zkontrolována, systém automaticky vyplatí odškodné. Jízdenka nemusí být vázána na konkrétní spoj.
U vnitrostátních online jízdenek ČD bude zrušen cenový limit pro uplatnění odškodnění. Cestující má nárok na vrácení 25 % ceny jízdenky při zpoždění 60–119 minut a 50 % při zpoždění nad 120 minut nehledě na cenu. Dosud byla minimální cena jízdenky k odškodnění 360 Kč nad 60 minut, tzn. 180 Kč nad 120 minut.
ČD poprvé zveřejnily počet prodaných jízdenek online přes e-shop a aplikaci. Při zahrnutí všech jízdenek včetně integrovaných dopravních systémů a OneTicket do statistik se v říjnu 2022 prodalo 39,3 % jízdenek online oproti 28,2 % v roce 2019.
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a ministr dopravy Martin Kupka doplnili, že už má každý desátý Čech aplikaci Můj vlak v mobilu. České dráhy jdou s digitální dobou a elektronické odbavení se ještě více zjednoduší a zatraktivní. Moderní technologie a investice do nového vozidlového parku pomohou ČD udržet pozici na liberalizovaném železničním trhu.
Web dopravce bude přehlednější a více přizpůsoben ovládání z mobilu. Proces nákupu se zkrátí z deseti kroků na šest. V cíli se cestujícím v aplikaci zobrazí možnost udělit hvězdičky za uskutečněnou cestu, kterou mohou ohodnotit. Automatické připsání kompenzace i hodnocení cesty už pár let nabízí RegioJet.
zdroj: www.zdopravy.cz