Aktuálně mají strojvedoucí nárok na 6 hodin odpočinku mezi směnami. Vláda ale schválila změnu, díky které budou mít strojvedoucí nárok na minimálně 7 hodin odpočinku mezi směnami. Směna pak může být ze 13 hodin prodloužena výhradně po dobu krátké režijní jízdy. Změna by podle vlády měla zamezit přetěžování strojvedoucích, což bývá příčinou železničních nehod.
Vláda odsouhlasila prodloužení minimální doby odpočinku na 7 hodin. Zároveň vymezila, že minimálně šest hodin z toho musí mít strojvedoucí zajištěnou možnost spánku na lůžku. V minulosti se do šestihodinové lhůty započítával i čas, kdy se strojvedoucí například přesouval na ubytovnu.
Další změny se budou týkat maximální délky směny. Činí 13 hodin a může být prodloužena až na 15 hodin, ale pouze za předpokladu řežijní jízdy. Prodloužení směny o režijní jízdu o přesné době trvání bude kontrolováno a dopravce ji bude například uvádět do výkazů.
zdroj: ČTK