Rakouská vláda zvýšila objem investic do rozvoje železniční sítě. Plán do roku 2029 je vyšší téměř o 50 miliard a v přepočtu jde o investice za 510 miliard korun. Na údržbu existující železniční infrastruktury půjde navíc 115 miliard korun.
Rakouské železnice tak díky štědrosti vlády zrychlí svůj rozvoj a na železniční sítě dostanou půl bilionu. Generální ředitel rakouských drah Andreas Matthä tuto informaci potvrdil výrokem: „Podařilo se nám zajistit financování dosavadních projektů.“
Zcela klíčovými železničními projekty jsou nyní v Rakousku dva tunely Semmering a Brennerem. K nim se přidá takzvaná Koralmbahn, tedy dvoukolejná elektrizovaná vysokorychlostní traťaž 250 km/h s názvem Koralmská dráha dlouhá 127 km, která propojuje rakouská města Graz a Klagenfurt. Stavba železniční trati zahájená v roce 2001 má být v provozu do roku 2025.
V Rakousku také chtějí na stávajících koridorech klást větší důraz na rozšiřování kapacity. Na páteřní trati ve směru Vídeň – Salzburg vzniknou další čtyřkolejné úseky. Významná trať směrem na slovinský Maribor má být ve většině trasy dvoukolejná a nový plán zkrátí harmonogram staveb.
Kromě osobní dopravy plán posílí také infrastrukturu pro nákladní dopravu a část investic půjde do rozšiřování obnovitelných zdrojů energie. Ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewesslerová k tomu dodala: „Jsou to nezbytné investice pro další přesun dopravy ze silnic na železnici. Nová nádraží, moderní tratě a rychlejší spojení jsou nezbytné pro to, aby se tak skutečně stalo.“
Pro naši vlast však nový plán znamená v rámci železničních staveb další zdržení a železniční spojení s Českou republikou při modernizace trati k přechodu Gmünd – České Velenice dostane odklad na 2 roky.
zdroj: www.zdopravy.cz