Pendolino po prvním měsíci prokázalo bezproblémový provoz na trase do jižních Čech při rychlostech až 200 km/h. Nejrychlejší jízda z Prahy do Českých Budějovic trvala 85 minut včetně dvou zastávek, což je o deset minut méně než stanoví jízdní řád. Průměrná rychlost dosáhla 116 km/h.
Podle Českých drah je měsíc krátký pro úplné hodnocení, dosavadní výsledky však odpovídají očekáváním a zájem cestujících roste. Provoz potvrzuje, že na české infrastruktuře lze s jednotkami Pendolino bezpečně jezdit rychlostí až 200 km/h, a to při zachování pohodlí i stability soupravy.
Jednotky využívají technologii naklápění skříně, díky níž rychleji projíždějí oblouky mezi Prahou a Bystřicí u Benešova při zachování komfortu. Na dvou přímějších úsecích dosahují rychlosti až 200 km/h a místy jedou až o 30 km/h rychleji než klasické soupravy složené z osobních vozů tažených lokomotivou.

IC Pendolino do Českých Budějovic je pokračováním vlaku z Ostravy. V Praze má za sebou více než 350 kilometrů po nejvytíženější trati v zemi. Z 31 jízd směrem na jih Čech bylo 23 včas. V 15 dnech trvala cesta méně než 95 minut a v opačném směru dorazil vlak devětkrát před plánovaným příjezdem.
Za včasný příjezd se považuje dojezd v toleranci do pěti minut. Největší úsporu času přináší úsek mezi Prahou a Táborem díky naklápění skříně. Mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí jsou jízdní doby těsné a často vzniká zpoždění o dvě až tři minuty. Jízdní řád 2026 proto upraví časy příjezdů a odjezdů na vybraných zastávkách.
Pendolino je nejrychlejší spoj z Moravy do Jihočeského kraje. Z Ostravy do Tábora jede 4 hodiny a 6 minut a do Českých Budějovic 4 hodiny a 44 minut. Z Olomouce jsou tyto časy zhruba o hodinu kratší. Rychlé spojení zajišťují také Jižní expresy, z Prahy do Tábora asi 1 hodinu a z Prahy do Českých Budějovic přibližně 1 hodinu a 40 minut.
Zdroj: tisková zpráva