Probíhá nejrozsáhlejší modernizace vjezdové části Centra údržby Praha jih v historii. Celková investice několika miliard korun zahrnuje výměnu 21 výhybek, téměř 3 kilometry kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení. Tento ambiciózní projekt bude klíčový pro zajištění bezpečného a efektivního provozu vlaků v Praze a okolí.
Centrum údržby Praha jih je klíčovým místem pro údržbu elektrických příměstských vlaků a dálkových souprav vyjíždějících z Prahy. Právě proto probíhá obnova a rozšíření areálu, které zahrnuje výměnu stávajících kolejí, modernizaci současných hal a provozů, včetně myčky a výstavbu nové haly pro údržbu dálkových vlaků. Na tuto rozsáhlou modernizaci největšího českého centra pro údržbu vlakových souprav se plánuje investovat přes 5 miliard korun.
V letošním roce probíhá rozsáhlá obnova vjezdové skupiny, což je vlastně velká železniční stanice s třinácti kolejemi. Sem přijíždějí vlakové soupravy z pražského hlavního nádraží a Vršovic k další údržbě a úklidu v areálu Střediska údržby Praha jih. Během této modernizace bude vyměněno 21 výhybek, zhruba 3 kilometry kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení.
Pro obnovu bude použit moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, což zajišťuje dlouhou životnost a bezpečnost provozu. Součástí renovace je také výměna bran a podpěr trakčního vedení. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení jsou již připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu.
Hodnota této investice Českých drah dosahuje 258,658 milionu Kč a vyžaduje úplnou výluku celé vjezdové skupiny Centra údržby Praha jih od 11. března do 14. prosince 2024, což přináší rozsáhlá opatření v technologii přístavby vozidel k údržbě a provozu Českých drah v pražském železničním uzlu.
Aktuální investice navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, během kterých došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí. V dalších letech je plánována rekonstrukce myčky, výstavba nových sanitárních kolejí a především stavba nové čtyřkolejné haly pro údržbu jednotek ComfortJet.
Zdroj: tisková zpráva