Jihočeský kraj uzavře s Českými drahami smlouvu na 10 let a dalších 5 moderních souprav RegioPanter začne na jihu Čech příští rok jezdit na trati České Budějovice – Horní Dvořiště a Rybník – Lipno nad Vltavou. Nové vlaky zde začaly jezdit už loni.
Krajští zastupitelé schválili smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici s Českými drahami a nové RegioPantery začnou jezdit příští rok. Náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák za ČSSD dodal: „Dohromady jich budeme mít v Jihočeském kraji 19. První 4 slouží už od roku 2013.“ Dodávka 10 souprav vrcholila loni. ČD získají kontrakt přímým zadáním bez výběrového řízení.
ČD RegioPantery na Lipensku úspěšně testovaly. Umožní přímý spoj v úseku Jindřichův Hradec/Tábor – České Budějovice – Lipno nad Vltavou, zvýší komfort cestujících i rychlost. Vlaky mají evropský zabezpečovací systém ETCS, který bude povinný. Vlaky kromě trasy Tábor – Bechyně pojedou i na elektrifikovaných tratích do Strakonic či Českých Velenic.
Pro jízdní řád 2023/2024 Jihočeský kraj se zaplatí přes 580 milionů Kč za více než 2,9 milionu najetých vlakokilometrů, v přepočtu téměř 200 Kč na jeden. Kraj za rok zaplatí za dopravní obslužnost včetně autobusové dopravy přes 1,9 miliardy.
Na jihu Čech pojede i 7 motorových jednotek RegioFox od polské Pesa Bydgoszcz na tratích bez elektrifikace, např. Tábor – Písek. Pohání je motory Rolls-Royce a jezdí na naftu i biopalivo HVO rychlostí až 120 km/h. Mají bezbariérový přístup, topení, klima, wi-fi, vakuové WC, přebalovací pult, audiovizuální systém s LCD monitory, místa pro 115 cestujících, 8 kol, 3 kočárky a 2 invalidní vozíky.
Náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta dodal: „Jsou vybavené také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů.“
zdroj: tisková zpráva