České dráhy chtějí od roku 2025 jezdit s ComfortJety do Kodaně

ZO OSŽ DKV Praha
ZO OSŽ DKV Praha
foto: České dráhy

Od roku 2025 by díky nákupu nových souprav ComfortJet a modernizaci některých železničních úseků měly denně jezdit přímé vlaky mezi Prahou a dánskou Kodaní. Zavedení této nové linky chce podpořit i Evropská komise.

Projekt Praha – Berlin – Hamburg – Kodaň by měl být spuštěn k prosinci 2025. Cílem celého záměru je přímé a komfortní propojení významných evropských sídel a metropolí a využití synergií plynoucích z německého projektu Deutschlandtakt,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy budou na tyto spoje nasazovat moderní soupravy ComfortJet a lokomotivy Siemens Vectron 230, které budou využívat svou maximální rychlost, alespoň na úseku Berlín-Hamburk.

„Nutným předpokladem úspěchu je však především dostatečná kapacita infrastruktury a neomezující výluky v celé uvažované trase,“ podotkl Šťáhlavský. Jde zejména o údolí Labe v přeshraničním úseku a železnice z Berlína do Hamburku. Toto je realizováno ve spolupráci s Deutsche Bahn a dánskými státními drahami DSB. České dráhy již dříve do Kodaně jezdily, ale pouze jako noční vlak.

Tento týden Evropská komise oznámila svůj záměr podpořit více než deset nových mezinárodních dálkových železničních tras. Komise doufá, že zvýší železniční spojení a přiměje lidi, aby místo jízdy autem nebo létání jezdili vlakem. Na tomto seznamu je také spojení Prahy a Kodaně. Ačkoli přesná výše podpory není známa, z prvních zveřejněných informací vyplývá, že se jedná spíše o virtuální podporu.

České dráhy hodlají uvést do provozu nové ComfortJety s vozy o rychlosti 230 km/h v příštím roce, i když ještě nejsou v dokončeném stavu. V rozhovoru pro Hospodářské noviny to uvedl předseda představenstva společnosti ČD Michal Krapinec. Původně jsme je měli mít od roku 2025, dodavatel ale prý udělá maximum, aby první část dorazila již v průběhu roku 2024. Toho docílíme tím, že je budeme přebírat bez řídicího a bistro vozu, které jsou nejtěžší na schvalování. Začneme nejdříve odebírat normální vagony, a to už od začátku roku 2024, abychom s nimi mohli co nejdříve jezdit. Jsme ale bohužel velmi závislí na tom, jestli nám je partneři dodají.”

zdroj: www.zdopravy.cz

Mohlo by vás zajímat